Dialog cu mine insami

ora 2 noaptea

iulie 3 – ora 2 noaptea, nu prea am somn si o nostalgie de a citi poezii m-a luat brusc. Chiar nu am mai citit poezii de mult, noroc cu Google ca imi este un prieten de nadejde si imi gaseste orice poezie vreau, dar… eu le prefer pe cele scrise de Bacovia. Inca din liceu era autorul meu preferat, iar profa de romana avea un stil aparte in a face poezia bacoviana sa fie resimtita.

Poezia bacoviana, mi se pare mie, are un stil aparte.. Un stil de o emotionanta deprimare.
Dar asta nu ma impiedica sa o citesc, ba chiar ma entuziasmeaza. Cred ca poezia bacoviana rezoneaza foarte bine cu tomana tarzie care contureaza foarte bine ambianta deprimanta si melancolica. Toamna ma inspira cel mai mult probabil de-aici si placerea de a citi poezie bacoviana.

Asadar am inceput a citi proza si poezii bacoviene, chiar mi-am notat si cateva expresii care mi-au atras foarte mult atentia si pe care vreau sa le retin foarte bine.

Expresii notate si inspiratia de a scrie cu ele:

tacanitul monoton al unui ceas vechi” – Aud tot mai tare tacanitul monoton al ceasului meu de pe perete, as vrea sa nu-l mai aud atat de clar si de tare dar nu pot, deja ma concentrez prea mult pe el si oricat as incerca acum nu-l mai pot ignora.

drugul de la usa” – Inchid ochii si-mi aduc aminte de copilarie, locuiam la tara cu bunicii mei. Imi aduc aminte cand veneam de la scoala fometoasa, trageam de drugul portii pentru a putea intra in curte, uneori imi era greu sa-l dau la o parte asa ca preferam sa sar poarta.

soapte trec pe vant” – E sfarsitul verii, inca e cald afara, dar frunzele verzi crude devin tot mai galbene si-ncep sa cada. Soapte trec pe vant si-mi spun ca e timpul sa fotografiez toamna in splendoarea ei cat inca mai apuc.

si-ncepe a-nnopta” – E mijlocul verii, ora 20:30 este perfecta de stat pe balcon la un pahar de vin, am parte de un cer inflacarat. Stau si privesc spectacolul rosiatic de pe cer fara sa-mi dau seama cum a trecut timpul si-incepe a-nnopta, iar o adiere usoara imi bate prin par.

culori si fum de toamna” – Octombrie 2020, sunt acasa la tara unde ne-am apucat sa curatam gradina si sa dam foc la frunze, am cules galbenele-aurii gutui care miroseau divin, abia asteptam compotul de gutui. Ma uit in jur si vad frumusetea gradinii si a toamnei, totul imi aducea aminte de copilarie. Culoarea frumoasa a gutuilor, fumul din gradina, copacii negrii. Asta e amintirea perfecta despre toamna la tara.

Fum de toamna si copacii negri – fotografie proprie facuta la momentul respectiv, Octombrie 2020

Fructul toamnei tarzii – fotografie proprie facuta la momentul respectiv, Octombrie 2020

si focul s-aud cum trosneste” – Mi-e dor! Mi-e dor de copilarie si de iernile grele, cand ningea ziua si noaptea-ntreaga si abia asteptam sa merg a doua zi la sanius, iar apoi intoarsa acasa sa stau in gura sobei, s-aud cum trosneste focul si sa beau un ceai cald si sa le povestesc alor mei ce frumos m-am jucat cu copiii.

o cafea neagra… si-o ploaie de gheata” – Obisnuiesc sa ma trezesc devreme, sunt o persoana matinala dintr-un motiv foarte intemeiat. Imi place cafeaua! Si ploaia!
Asadar o cafea neagra dis de dimineata si-o ploaie de gheata ce-mi bate in geam pentru a-mi incepe ziua in forta este fix ce am nevoie. Nimic mai mult!

As scrie pana dimineata fara sa ma opresc, dar aparent scrisul e o buna terapie cand nu ai somn, asa ca nu rezist pana dimineata, cel putin nu azi. Ma gandesc sa fac partea a doua, nu mi s-au terminat expresiile notate.

4 gânduri despre „ora 2 noaptea

  1. Imi amintesc ca „pe vremea mea”, pentru examenul de BAC invatasem ambele poezii scrise de Bacovia pe care le aveam in manual. Erau Plumb si Lacustra.
    La proba orala de la lb. rom., am recitat o poezie de-a lui Bacovia si dupa ce am zis vreo doua vorbe ca si comentariu, imi amintesc ca profa de rom. era foarte surprinsa ca cineva alesese o asemenea poezie. Chiar m-a intrebat de ce am ales asa ceva pt ca Bacovia e „mai greu”. Ei i-am spus ca pur si simplu mi-au placut poeziile si ca atare am reusit sa le memorez f repede pt BAC.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Eu din pacate n-am avut norocul tau sa-mi pice Bacovia la Bac. :))) Mi-a picat Riga Crypto de Ion Barbu, dar n-am de ce sa ma plang fiindca m-am descurcat. Mi-ar fi placut totusi sa-mi pice Bacovia. :))) Desi toata lumea zice ca e „mai greu” mie niciodata nu mi s-a parut asa, retineam destul de usor poeziile si trasaturile universului bacovian.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu